Stod precis i duschen och tänkte på hur jag beter mig och att här krävs det ett nyårslöfte till mig själv.
Jag brukar alltid säga några väl valda ord åt Per när han håller på med saker och ting som jag vet (och som han själv vet om också) kommer att göra att han får ännu mera ont i både rygg och kropp, för har man ont redan innan behöver man inte göra så att det gör ännu mera ont.
Men nu stod jag och funderade över mitt eget beteende och det var exakt likadant, har ingen bra dag för lederna men trots det så har jag gjort mer under denna timme än vad jag skulle behöva egentligen. Städat och putsat i kök och badrum, haft ute sängkläderna i barnens rum, plockat med tvätten och i barnens rum och inget av detta var något som behövde göras precis just nu men det var skönt att bara glömma bort att det värker i händer och fingrar..alltså är jag exakt likadan precis som systra mi brukar säga!
Så nyårslöft nr 1 är att försöka sluta med detta, att lyssna på kroppen mera!

1 kommentarer

Pia

31 Dec 2009 16:17

Det låter som ett väldigt bra nyårslöfte!! O jag kommer att hålla koll på dig!! Det är ett löfte det oxå!! ;o)

Ha ett riktigt Gott Nytt År!

Kommentera

Publiceras ej