Igår var barnen med mig på mitt jobb då ju Per inte var i något bra skick alls. Vid lunchen tänkte inte Emil äta upp sina grönsaker varvid min kära kollega E, som nu äntligen är tillbaka på jobbet igen, säger till honom Åjo, det lilla kan du äta upp, grönsaker är nyttigt. Emil hävdar dock bestämt att det går inte för han är allergisk mot grönsaker så han kan inte äta upp dem. Givetvis är ju följdfrågan då vad som händer om han äter upp dem, kan ju säga att det vill ju jag också veta, och efter en korttids betänketid där han måste snabbt bestämma sig för vad som kommer att hända om han äter upp sina grönsaker så säger Emil Jag blir förkyld!
Tyvärr var det ingen som trodde på honom utan grönsakerna hamnade i hans mage till slut iallafall och de var nog rätt goda för allt åts upp trots att det inte behövdes. Men tillbaka till allergin nu då..idag är han lite förkyld! Tuva var lite bekymrad vid frukostbordet när han nös en gång -ojdå Emil, du kanske var lite allergisk mot grönsakerna iallafall?? 
                    

Kommentera

Publiceras ej