Så står magen i en fyrkant igen efter ett Whoppermeal på Burger King i Stenungsund. Gott men fy vad mätt man blir, och det värsta är ju att man kommer att vara hungrig igen om en timmes tid då snabbmaten har en tendens att gå snabbt in och lika snabbt ur kroppen. Man vet om det, och likväl äter man...konstig logik!

Vi är nu på väg upp mot Grums i Värmland för att lämna av Pernilla till hennes mamma och familj efter en rolig resa tillsammans under en månads tid, en resa som varit hur bra som helst på alla sätt.
Tuva och Emil har fått chansen att lära känna sin storasyster på ett fantastiskt vis och jag kan lätt säga att de avgudar sin syster. Lika bra att erkänna att de lyssnat mer på henne denna resa än på sin pappa och mig. Såhär har det låtit de flesta gånger, i detta fall angående avdukning:
Jag: Hjälp till att duka undan bordet är ni snälla!
Emil o Tuva bara höjer på ögonbrynen.
Pappa: Hörde ni vad mamma sa? Hjälp till att duka undan.
Emil och Tuva fortsätter med det de håller på med.
Pernilla: Emil och Tuva, nu hjälper ni till med att duka av bordet!
Emil och Tuva börjar att duka av bordet.

Lite vemodigt kan även jag känna att det är att lämna tillbaka vårt "lån". Det har varit riktigt roligt med en tonåring i familjen och jag tror att det kommer att kännas hos oss alla att det saknas en person, ett litet hål som fylls nästa gång hon hälsar på.

På bilden tjuvbadar Pernilla och Tuva i bassängen, iklädda underkläder, efter poolpartyt på Zaton camping i Nin. En av alla galenpannesaker som vi skrattat åt!

4 kommentarer

Ama de casa

31 Jul 2011 17:12

Klart det blir tomt - men ni ses väl snart igen!

:-)

Anette

31 Jul 2011 20:15

Kul med en tonåring "till låns". Jag kanske kan hyra ut mina nångång!?

Marie-Louise

31 Jul 2011 20:16

Vad mysigt ni har haft det. ja det blir tomt när någon man tycker om åker iväg/hem. Kram

gunsan

31 Jul 2011 22:00

Men det låter ju ur mysigt som helst;))



Hoppas att ni får synas snart igen;))

kramizzzz

Kommentera

Publiceras ej