Förra veckan var jag på mammografi för första gången i mitt liv. En upplevelse som i min fantasi hade oerhörda smärtor inblandade och som de på jobbet inte gjorde mycket för att ta ur mig. Det var ett babbel om både det ena och det andra och visst förstod jag ironin i allt vad de sa men ändå så kändes det, hmmm vad ska man säga, lite läskigt att gå dit.
Men inte gjorde det ont inte, bara lite konstigt att få bröstet inklämt i en apparat men samtidigt så är det ju en oerhörd förmån att kunna gå och röntga sina bröst! Har ni inte gjort det så gör det!
Idag kom det papper på att allt är OK och nu dröjer det ca 1,5 år tills nästa gång. Under den tiden så gäller egenansvar, känn över och känns det inte som tidigare så gå på en extra kontroll för säkerhetsskull.

2 kommentarer

puzzelkvinnan

31 Mar 2011 17:53

Ja,det är verkligen en förmån.Som vi ska ta till vara på.Det jag önskar är ju att killarna ,får sin årliga prostata koll.......hejsvejs

Marie-Louise

31 Mar 2011 21:13

Vad skönt :) alltid bra med trevliga resultat.

svar: tack för rösten på tävlingen :) kram

Kommentera

Publiceras ej