Jodå, febern finns kvar trots stora kalla omslag med jämna mellanrum men nu är den iallafall nere runt 40 istället för att pendla upp över 41. Skönt det. Enligt läkaren i eftermiddag så är influensan riktigt aggresiv just nu här i vår omnejd, och att det kommer ta ett par dagar innan det värsta lägger sig.
Hostan som hon har kan vi inte göra så mycket åt, bara att vänta ut eländet.
Och trött är jag, trött är Per och allra tröttast är nog den stackars sjuklingen.
Nu håller vi tummar för att inte Emil får bacillerna om någon dag, tack!
   

5 kommentarer

Malin B

29 Feb 2012 21:21

Usch influensan är inte rolig just nu, det verkar som att alla råkar ut för den. Jag är så himla glad över att mitt jobb tvingade mig att ta vaccin mot influensan i höstas! Hoppas att ni kryar på er allihopa och att ni slipper vara sjuka mer denna säsongen :-) Kram

Diana

29 Feb 2012 22:11

Usch stackare! Så hög feber är riktigt läskigt. Hoppas hon kryar på dig fort!

Elisabeth

29 Feb 2012 22:30

Låter hemskt! Hoppas att det vänt och att ingen mer smittas!

Leena

29 Feb 2012 22:53

Låter inte kul hos er nu, håller tummarna att ni andra håller i krya.

I mina trakter börjar den komma, har ett par i familjen som blivit sjuka men jag har klarat mig....än i alla fall...

God natt!

gunsan

29 Feb 2012 23:17

Men jag lider med er, stackars lilla Tuva, jag hjälper till med att hålla tummen;))



kramizzzz

Kommentera

Publiceras ej