Efter ytterligare en väldigt lång arbetsdag så måste jag erkänna att det är extra skönt med en söndag imorgon fast det egentligen borde vara onsdag!
Kroppen känns lite som om den går på egen hand, på ren rutin sätts en fot framför den andre för att så ska det vara och olika handlingar görs även de på rutin. Lederna tar lite tid att starta upp på morgnarna och på kvällarna så bultar det rätt rejält, kan nog säga att humöret inte alltid är på topp i de stunderna även om jag nog är hyfsat bra på att dölja det, iallafall för barnen, Per är det lite värre med. 
Måste erkänna att det är skönt att det snart är slut på denna termin, inte för att jag får något långt sommarlov som förskollärare i en förskoleklass men tempot sjunker iallafall och snart är alla mina inprickade möten avklarade och skolavslutningsdagen närmar sig med stormsteg. Nästa fredag ljuder tonerna av "Den blomstertid nu kommer" och sommarlovet startar!
Förresten...har ni sett så här stora vindruvor någonsin? En jätte skulle bli avundsjuk på dessa!


5 kommentarer

3M

05 Jun 2012 21:42

Förstår att även du blir skoltrött. Ett av våra barnbarn ringde idag och ville bli hämtad, det var sååååå tråkigt i skolan och hon hade jätteont i huvudet. Fick tala henne till rätta och säga att det bara var halva dagen kvar. Hon lyssnade under protest, men ringde inte tillbaka. Det är nog vad man kallar skoltrötthet, eller? Kramar 3 M

Marie-Louise

05 Jun 2012 22:07

Oj var de goda de där superstora vindruvorna?

Hoppas du får vila din onda kropp snart. Och just det, Grattis till er vinst igår :) Kram fina

Maria Fransson

05 Jun 2012 22:53

Wow du kan pressa vin av dom ;-)

Skönt med avkoppling nu inför sommaren.Jag vet inte hur många timmar du jobbar men försök ta det lugnare,tänk på att du skall ha dina leder i många år.Man skall träna och vara rörlig så jag beundrar din cykeltur:-)

Ha det skönt och låt mannen din massera dej,kram

Camilla

06 Jun 2012 07:00

Ngr veckors semester hoppas jag verkligen att du får . För det är du väl värd vännen!Ha en skön ledig flaggdag! Hade varit rättså skönt om veckorna varit så här alltid jobba 2dgr ledig en jobba 2dgr ledig 2dgr osv! Kramar

Kors och tvärs

06 Jun 2012 07:27

Oj dom var häftiga! Ett par stycken sedan blir man väl rent av mätt :) Jag det är skönt med en ledig dag mitt i veckan och snart får du vila ännu mer - det är dej väl unt! Ha en bra onsdag! Kram

Kommentera

Publiceras ej