Ibland undrar jag hur jag egentligen läser mina papper?
Att jag är snabb på att läsa det vet jag, att jag har ett jäkla bra minne vet jag också och att jag inte är helt korkad vet jag det med men likväl så gick eftermiddagen åt till något som den egentligen inte ska göra förrän på torsdag och det är ett äkta morrläge på det...grrrrrrr!
Är kallad till tingsrätten och på pappret så finns det datum, klockslag och ärendenummer klart o tydligt nedpräntat. I mitt huvud står det 15 januari klockan 15 men i verkligheten så står det 17 januari 15.15, alltså på torsdag först och inte idag!
Men inget dumt som inte har något bra med sig, vi träffade mamma under eftermiddagen och fick jättegod kvällsmiddag samt att jag var uppe hos Per på sjukhuset där han återigen ligger inlagd sedan några dagar. Så, helt bortkastad var ju inte dagen men nu gäller det att ladda om för att återigen bege sig till tingsrätten på torsdag istället.
På hemvägen så möttes vi av en enorm dimma strax innan Åstorp, en dimma som med tanke på dagens händelse på andra sidan om vårt samhälle  gav kalla kårar. Farten dök ner till runt 40-50 och ingen, verkligen ingen bil, funderade ens på att köra om någon. Tänk att det ska till sådana här katastrofer för att folk ska sänka farten och köra förnuftigt?!
Och jag sänder en tanke till de familjer som drabbats av olyckan idag, att inte få hem en person igen är hemskt!
 

8 kommentarer

Helene

15 Jan 2013 21:44

Fy för olyckor = ((
Ibland blandar man ihop allt tycker jag = ))
Ha det gott.
Kram Helene.

Deciree

16 Jan 2013 07:50

Visst är det så...att ibland läser man helt korkat:) Oj! ligger Per inne igen? hoppas att allt bir bra till slut...men det brukar det bli:)). Sköt om er. Kram

Marie-Louise

16 Jan 2013 08:29

ja fy vilken hemsk olycka det var, förstår att ni alla saktade ner. Men är han tillbaka på sjukhuset igen :( usch jag lider med er.
Vad ska du göra i tingsrätten (nyfiken i en strut) ? Kram

3M

16 Jan 2013 16:50

Men hann du dit i tid. Annars kan det ju bli sk. Tredskodom om någon uteblir. Inte bra! Vad ledsna vi blir att Per är tillbaka på sjukhuset igen. När ska det sluta för den stackaren. När vi hörde om olyckan igår blev vi helt skräckslagna. Sånt händer ju bara på Autobahn, eller? Sköt om er! Kramar 3 M

Kors och tvärs

17 Jan 2013 20:09

Visst blir det tokigt ibland, men du kom ju iallafall inte för sent ;) Skönt att ni inte hamnade i all bråte på bron! Kramar

Helene

25 Jan 2013 10:40

Önskar dig en mysig helg !!
Kram Helene.

Elin

08 Feb 2013 19:54

hoppas ni har det bra.... kramen om

Marie-Louise

14 Feb 2013 22:24

Jag saknar dina inlägg här vännen <3 Kram

Kommentera

Publiceras ej