Sista dagen i januari har nu snart passerat och vågen fick sig ett besök imorse av mig. Har nämligen testat den här 5:2 metoden under en hel månad, lite modifierad för att kunna stå ut samt orka med mina långa och ganska intensiva dagar, men i det stora hela 5:2 som den ursprungliga iden är byggd på.
Har det då fungerat? Trots att jag ligger på ett litet högre kalori intag än de 500 kcal som är tänkt två dagar i veckan så visar nu vågen 4,7 kg mindre på denna månad. Känns som om att det målet jag har inför sista Maj inte är helt omöjligt att nå.......
Idag har det varit en normal ätaredag och den avslutade jag tillsammans med Emil och popcornsskålen!

3 kommentarer

Birgittha

01 Feb 2014 23:43

Vad du är duktig! Blir verkligen inspirerad av dig, har för avsikt att gå ner 5 kg till påsk!
Med vänlig hälsning Birgittha

Svar: Tack, jag är själv lite förvånad att det fungerade så bra och så snabbt. Fuskar ju en aning i dieten då jag inte gillar att vara sådär riktigt riktigt hungrig, blir så otrevlig då ;)jag tar hjälp av Nutrilett och Naturdietpulver för att hålla mig runt ca 600kcal de dagarna. Äter en stor salladslunch i skolan de dagarna så att magen har något rejält att arbeta med, fungerar ju tydligen bra. Jag har kvar minst 8 kg till siste maj, vi kan ju sträva efter detta tillsammans
Agneta

Birgittha

02 Feb 2014 16:39

Låter kul att vi försöker att stötta varandra, men jag försöker att hålla mig till Viktväktarmetoden men stöd behövs alltid!!Vi kommer att lyckas!!
Kram Birgittha

Svar: KLart vi kommer att lyckas :) det finns inte något annat!
Agneta

Ingrid

02 Feb 2014 17:21

Va duktigt! Grattis!
Är du hungrig på dina "2"-dagar?
Jag försöker äta nyttigt när jag tränar, och gå promenader när jag inte tränar. Det går rätt ok. Jag behöver ju tappa en del kilo för att ens kallas överviktig. Just nu är jag i klassen sjuklig fetma. Inte kul.... Men jag är rätt stolt att jag går ner, om än lite i taget :)

Svar: nja, jo hungrig är jag men nu börjar jag att vänja mig på ett annat sätt och det är uthärdligt. Det värsta är att lägga sig hungrig, det är inte kul och det blir så himla svårt att sova så jag försöker att ta en Nutrillettshake eller dyl innan jag trillar i sängen :)klart du ska vara stolt över varenda hekto, det är iaf jag ;)
Agneta

Kommentera

Publiceras ej