Kvällen har verkligen varit en fin kväll,varmt och skönt ute så nu känner man verkligen att det börjar närma sig Majmånad. Imorgon är det Valborg, vi får väl se hur det blir med den kvällen men något besök vid någon brasa blir det iallafall inte. Vill inte utsätta Tuva för att träffa en massa folk där hon kan få någon ny smitta innan hon byggt upp lite nytt försvar, men frisk luft måste hon ju få om hon fortfarande är feberfri. Fast en konstig sak har inträffat under kvällens lopp, från att nästan inte ha haft några koppor alls på benen så har det dykt upp nära ett hundratal koppor där. Måtte det inte vara ett bakslag så att hon blir lika sjuk igen! 

Kvällen har i övrigt gått åt till att tvätta, så skönt att bli av med hela tvättkorgen på en och samma gång och njuta av en tom tvättkorg i några timmar. Att en sådan enkel sak kan göra en så glad? Ibland så undrar jag över dessa saker som gör en glad såhär på "äldre dar", kan ju inte påstå att det är samma som tidigare! 
Idag är jag glad över att få sovmorgon till klockan 8 - förr var man glad åt sovmorgon till 14
Idag är jag glad över tom tvättkorg - förr var jag glad över att köpa nya kläder om de var smutsiga
Idag är jag glad för en stilla middag hemma - förr var jag glad för en riktig baluns ute på krogen
Idag är jag glad om jag är vaken klockan 22 - förr var jag glad om jag gick till sängs klockan 03
som sagt, livet förändras med åren :-)

2 kommentarer

Ingrid

30 Apr 2010 09:04

Ja visst är det konstigt hur allt ändras... Min son klagade i morse på att de bara spelade gamla låtar på musiken. Jag tänkte då på hur man fick lära sig känna igen Jazz, Blues etc, som JAG fick göra och tyckte det var gammal musik... Men nej, han menade musik från 90-talet. Hallå där! Det är väl inte gammel musik.....



Några timmars jobb nu, sen väntar en lång eftermiddags väntan på favoritnorrmännen. Carl kommer ev. att längta ihjäl sig, så jag får nog förbereda något livsbejakande inför kvällen.



Trevlig helg på dig!

Pia

01 May 2010 19:37

Skrattade igenkännande över din lista där på slutet.. F-n man börjar bli gammal!! ;o)

Härliga bilder på kobbar, blommor och båtar..

Ha en härlig lördagskväll! Kram!

Kommentera

Publiceras ej