Men vem har tagit tiden ifrån mig? Dagarna susar fram och helt plötsligt så är klockan närmre 22 på kvällen och det är dax att stoppa ner den stackars kroppen i sängen igen för att orka med dagen efter.
 
Vi har hunnit med en massa denna veckan som gått, det har bland annat varit tömningen av vardagsrum inför att målarna skulle komma hit för att göra vid vårt innertak efter ytterligare en vattenläcka och samtidigt ta väggarna. Hur flyttar man ett 180 liters akvarium lätt o behändigt? Inget man direkt tar under armen och sätter in i förrådet!
Nåväl, det lyckades det med till slut och nu efter många om o men så är vardagsrummet nu ordnat och då kommer ju nästa bekymmer att få tillbaka allt på plats igen. Vem säger att det är enkelt att få renoverat?
 
Vad har vi mer hunnit med då? Jo, middagen hos systra mi i tisdagskväll. Jättegod mat och trevligt sällskap med bland annat delar av tyska släkten som är i Sverige på besök. Vi har även hunnit att göra vid i trädgården, barnen har haft lekkompisar här, jobbat givetvis, det har tvättats och städats samt handlats ( ja, ni vet allt det där vardagstråkiga som bara måste göras ) och ikväll så begick jag min debut som simtränare för de lite äldre ungdomarna i simhallen. Jättekul verkligen, men jag ställer mig den stora frågan : Hur kan jag ha träningsvärk nu när det är de som har fått köra över 4000 meter? Är det någon form av sympati?
 
 
 

1 kommentarer

3M

01 Sep 2012 20:11

Ledsen lilla gumman, men inte ens du är 20 längre. Dessutom måste man ju visa de man tränar hur de ska göra på rätt sätt. Då är det inte så konstigt stt kroppen säger ifrån. Kanske du börjar att vara känslig för fukt, som jag. Det är väldigt vanligt för RA- patienter. Lider med dig, men här har vi inte haft så mycket regn, vi som behöver det så väl i trädgården. Sköt om dig. Kramar 3 M

Kommentera

Publiceras ej