Varför frångå invanda mönster när man vet att de fungerar?
Kom nämligen på den mindre eminenta idéen när jag var och handlade att istället för det vanliga kittet så skulle det denna kväll bli potatisgratäng ifrån Lohmanders.Till detta skulle det bli rostbiffskivor och såsvalet föll till slut på Jensens Böfhus´ bearnaisesås, med ny smak.
Hm, potatisgratängen var inte alls god och bearnaisesåsen...tja, vad ska man kalla den för? Äcklig? Låter inte så trevligt men tyvärr hittar jag inget bättre att säga om den just nu. Redan åsynen av burkinnnehållet sa en att detta inte kom att bli en dundersås, vit och tråkig. Alla tog en minismakbit på en sked, sedan åkte den ut. Synd att nytt recept innebär en katastrof! 
Rostbiffen var god och blev denna sabbade middags höjdpunkt!
Tur vi hade bottnat med äppelpaj o vaniljsås tidigare i eftermiddags, så det gick ju ingen större matnöd på oss!

6 kommentarer

Gilla

28 Sep 2012 22:25

Det kan verkligen inte varit roligt att det blev en sån "kalkonmiddag". Jag gillar verkligen rostbiff och maken är bra på att köpa det som pålägg till mackorna ibland. Så det var ju tur att åtminstone den smakade bra.

Sv: Hela din familj, verkar ju vara en sorts blötdjur. Vi har en stegräknare som vi köpte för flera år sen, men ingen av oss begriper hur man bär sig åt med den, så den har blivit liggande.

Tack för komplimangen. Det är Gubben som hjälper mig att färga håret med henna. Den färgen har jag haft i många år och den klär min ansiktsfärg. Det skäms jag inte ens för att säga. Det var min dåvarande frisse, som rekommenderade den till mig, när han tröttnade på att färga håret åt mig.

Kram/Gilla

Elisabeth

28 Sep 2012 22:28

Det är aldrig kul med botten-napp1 Ha en bra helg!

Diana

29 Sep 2012 08:30

Men fy vad trist när middagen inte lever upp till ens förväntningar! Ny tag idag! God morgon!

Sv: Tja, jag tar ju inte sovmorgon direkt... jobbar ju natt så skulle vi sova tillsammans hade han fått sova till halv fem på dagen. haha!

Ama de casa

29 Sep 2012 18:57

Men hur kunde det bli så? Lohmanders bea som är den bästa och mest beroendeframkallande i hela världen, hur kan då potgratängen vara... äcklig?

Min världsbild är rubbad...
;-)

Deciree

30 Sep 2012 12:03

Visst är det trist när det man handlar verkligen är katastrof dåligt. Rostbiffen i sej brukar alltid vara säkra kort. Sen var nog efterrätten supergod:-) Kram

Kors och tvärs

30 Sep 2012 19:25

Aj då - sån tur att ni hade rostbiff, det är ju hur gott som helst :) Kram

Kommentera

Publiceras ej